چگونه استادی پلن بنویسیم | How to write a Study plan

 

هنگام درخواست ویزای دانشجویی برای تحصیل در کشور کانادا، شما باید یک برنامه تحصیلی یا استادی پلن ارائه دهید. استادی پلن به افسران ویزا توضیح می­دهد که چرا شما می­خواهید در کانادا تحصیل کنید و با اهداف آینده شما چه تناسبی دارد.

این امر مهم است که برنامه شما بسیار روشن و مختصر و واضح باشد.لازم نیست تمام تاریخچه زندگی خود را توضیح دهید، بلکه تمرکز بر این باشد که چطور آموزش و پرورش در کانادا به تحصیلات دانشگاهی و تجربیات حرفه­ای شما کمک خواهد کرد.

قبل از اینکه به سؤالاتی که هنگام نوشتن برنامه مطالعه خود باید پاسخ دهید بپردازیم، چند نکته مهم وجود دارد:

  •  ۱: از دو (۲) صفحه تجاوز نکنید.
  •  ۲: برنامه مطالعه شما باید واقعی باشد.
  •  ۳: رک و راست باشید. مطالب را در مورد این که چرا رویای تحصیل در کانادا دارید ننویسید؛ در عوض در خصوص چگونگی تحصیل در کانادا کار خود را به گونه ای انجام دهید که نشان دهد آن کشور محل اقامت شما نخواهد بود.
  •  ۴: کسی را داشته باشید که توانایی مهارت­های انگلیسی قوی داشته باشد و برنامه مطالعه شما را ویرایش کند!

 

سوالات برنامه تحصیلی :

 

۱شما چرا علاقه­مند به تحصیل در کانادا در برنامه­ای که پذیرفته شده­اید، هستید؟

برای پاسخ به این سوال شما باید دلایلی که موجب می­شود بخواهید در کانادا تحصیل کنید را بیان نمایید.

این مقاله توضیح می­دهد که چرا شما کانادا را برای تحصیل خود انتخاب نموده­اید. چه چیزهایی کانادا را برای شما به خصوص کرده است؟ برخی از دلایلی که شما را به تحصیل در کانادا ترغیب می­کند، لیست کنید. شما می توانید در خصوص ارزشمندی سیستم آموزشی کانادا در سراسر جهان صحبت کنید. کانادا به جامعه چندفرهنگی خود شناخته می­شود. شما می­توانید بگویید که چقدر راغب به تجربه این کشور جدید و فرهنگ آن هستید.

 

 

۲هدف کلی تحصیلی شما چیست؟

شما تحصیل در خارج از کشور خود را انتخاب کرده اید! توضیح دهید که هدف تحصیلی شما چیست. آیا شما بطور مستقیم تحصیل خود را پس از دبیرستان ادامه می­دهید یا قصد افزایش دانش خود با یک مدرک کارشناسی ارشد یا پست دکترا را دارید. درباره زمینه مطالعه مورد علاقه خود صحبت کرده و بگویید که چرا این زمینه را انتخاب کرده­اید. بیان کنید که چگونه ادامه تحصیل شما، باعث پیشرفت کارتان در کشور خود خواهد شد.

شما می­توانید تحقیقاتی درباره نوع شغلی که می­خواهید و پیش­نیازهای این زمینه انجام دهید. سپس در می­یابید که طرح­های شما برای ادامه تحصیل جوابگوی اهداف کاری شما خواهد بود یا خیر. توضیح دهید که چرا تحصیل در کانادا به شما در دستیابی به اهداف تحصیلی خود کمک خواهد کرد.

 

 

۳چرا شما یک برنامه مشابه در کشور سکونتی/تابعیتی خود را دنبال نمی­کنید؟

سیستم­های آموزشی کانادا در سراسر جهان شناخته شده و با ارزش هستند. در این خصوص که چرا شما قصد سفر به کانادا برای بهبود تحصیل و ادامه یادگیری با تحصیل در خارج از کشور خود را دارید، صحبت کنید. ممکن است مدارس در کشور شما دروس/برنامه­های مشابهی ارائه ندهند و بهترین برنامه را در کانادا پیدا کنید. ممکن است هیچ دانشکده یا دانشگاهی در کشور شما نباشد که برنامه­هایی که شما به آن علاقه­مندید را ارائه نماید. درخصوص فرآیند رسیدن به این نتیجه که زمینه مورد علاقه شما در کشور خود ارائه شده است یا خیر، صحبت نمایید.

 

 

۴چه تحقیقاتی برای جستجوی تحصیلات در کشور سکونتی/تابعیتی خود انجام داده­ا­­ید؟

درباره دانشکده­ها و برنامه­های مختلفی که در کشور خود وجود دارد، صحبت کنید. کشور شما ممکن است برخی از برنامه­های مشابه در کشور کانادا را داشته باشد. بنابراین شما باید توضبح دهید که چرا کانادا را در مقابل ماندن در کشور خود انتخاب کرده­اید. کانادا ممکن است برنامه­های متفاوتی با کشور شما داشته باشد. شما می­توانید درباره تفاوت بین تحصیل در کشور خود و تحصیلی که می­توانید در کشور کانادا داشته باشید، صحبت نمایید.

 

 

۵چگونه این برنامه فرصت های کاری شما را در کشور سکونتی یا تابعیتی خود افزایش می دهد؟

درخصوص موقعیت­های شغلی که در کشور خود یافته­اید، بحث کنید. شما ممکن است شغلی در کشور خود پیدا نمایید که واقعا به آن علاقه­مندید، اما شما پیش نیازهای لازم تحصیلی را برای فعالیت در این شغل خاص نداشته باشید. بنابراین می­توانید بیان کنید که چگونه ادامه تحصیل در کانادا شما را برای این موقعیت شغلی در کشور خود آماده می­سازد. اگر شما از شغلی در کشور خود آگاهی دارید اما صلاحیت لازم را ندارید، توضیح دهید که چگونه پس از اتمام تحصیل در کانادا شما قادر به فعالیت در این شغل هنگام بازگشت به کشور خود خواهید بود.

 

 

۶چه دل بستگی­هایی نسبت به کشور سکونتی یا تابعیتی خود دارید؟

برای پاسخ به این سوال توضیح دهید که آیا خانواده­ای در کشور خود دارید یا خیر. شما باید مشخص کنید که آیا صاحب همسر و فرزند هستید یا نه و اینکه با شخصی از کشور سکونتی خود ازدواج کرده­اید یا نه.

 

 

۷جزئیاتی درباره تاریخچه تحصیلی خود بنویسید – زمان­هایی که دروس شروع و پایان یافته­اند، اسامی درس­ها و نشانی دانشکده

برای این قسمت از طرح مطالعه، شما باید کلیه مدارسی که تا بحال رفته­اید را بنویسید. شما نیاز دارید تا زمان شروع و اتمام تحصیل خود را مشخص کنید. همچنین نام و نشانی کامل هر یک از مدارسی که در آن­ها تحصیل کرده­اید را ذکر نمایید. همچنین در صورتی که برنامه­ای از یک دانشکده/دانشگاه را تکمیل نموده­اید، بیان نمایید. شما می­توانید سابقه کاری خود را نیز شرح دهید. هر شغلی که داشته­اید را بنویسید و بیان کنید که چگونه این فعالیت­ها می­تواند به تحصیل شما کمک کند.

 

شما می­توانید نامه خود را با خلاصه­ای از اهداف تحصیلی خود و دلایلی که چرا شما مایل به تحصیل در کانادا هستید، به پایان برسانید. همچنین مطمئن شوید که از شخصی که این نامه را برای او می­نویسید، تشکر نمایید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی­، می­توانید با مشاوران استادی پلن تماس بگیرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

۱۰ دیدگاه

    • عرض ادب

      براساس موارد الزامی که باید در استادی پلن براساس درخواست شما قید شود , متوسط ۲ تا ۳ صفحه می باشد.
      لازم به ذکر است, قانونی در خصوص تعداد صفحه ی استادی پلن وجود ندارد, سعی کنید بطور خلاصه و مفید بنویسید.

      موفق باشید

  • با سلام
    آیا در صورتی که پرونده پذیرش و ویزا توسط خودتون انجام بشه , استادی پلن را هم چک می کنید؟ یا خودتان می نویسید؟

    با تشکر

    • عرض ادب

      درصورتی که پرونده شما توسط ما انجام گردد,در ابتدا در خصوص جزئیات و شرایط مدارک مشاوره کامل دریافت می کنید و پس از آن تمامی مدارک براساس شرایط شما توسط تیم استادی پلن و وکیل بررسی می گردد.

      موفق باشید

  • سلام یه سوالی برام پیش اومد…حالا صرفا در مورد کشور کانادا نیست…..اینکه باید بگیم بعد از تحصیل به کشور خودمون برمیگردیم رو باید حتما ذکر کنیم؟یعنی بیشتر کشور خواستار این هستند که بعد از تحصیل به کشور خودمون برگردیم ؟؟؟؟چون شاید بعضی افراد موقعیت های شغلیشون تو کشور های خارجی بهتر از کشور خودشون باشه….حالا میخواستم بدونم اگر نگیم که به کشور خودمون برمیگردیم….و بگیم میخوایم در اون کشور مقصد به کار و فعالیت شغلی مشغول بشیم، اشتباهه؟؟؟

    • عرض ادب

      تمامی مدارک دال بر داشتن وضعیت مالی در ایران برای ارائه به اداره مهاجرت برای بیان این است که شما شرایط مالی خوبی برای تحصیل در آن کشور دارید و می توانید تمامی مبالغ مرتبط به شهریه دانشگاه و هزینه زندگی در آن کشور را ساپورت کنید.
      در بحث استادی پلن , شما باید برنامه ی خود را در دوران تحصیل در آن کشور شرح دهید , یکی از مهمترین مواردی که باید ذکر شود,
      برنامه برگشت به کشورتان پس از فارغ التحصیلی است.

      برای اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره تلفنی با ما تماس بگیرد.
      https://ezam-daneshjoo.ir/contact-us/

      موفق باشید

    • سلام

      متاسفانه , برخی از دانشجویان از نمونه های آماده در استادی پلن خود استفاده می کنند , که این امر باعث مشکل در پرونده شان می گردد. به همین منظور ما بیشتر در شرح قسمت ها و جزئیات آن فعالیت می کنیم.
      البته در حال حاضر در حال تهیه ی یک بانک کامل از نمونه های استادی پلن هستیم , که از طریق همین وب سایت انتشار خواهیم داد.

      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *