تفاوت تحصیل در آمریکا و هلند

 

تلاش برای انتخاب دانشگاه دشوار است. اما تصمیم گیری در خصوص کشور مناسب به مراتب دشوارتر است. عوامل مختلفی در روند تصمیم گیری موثر هستند که تعدادی از آنها عبارتند از: هزینه های تحصیل، رتبه بندی دانشگاه ها، فرهنگ و موقعیت مکانی یک کشور و … تصور کنید که چگونه می دانید که در مکانی دور از خانه، در فرهنگی که هرگز در آن زندگی نکرده اید شرایط به چه ترتیب است؟ یک راه برای آگاهی از این موضوع بهره بردن از تجربه ی افرادی است که در این کشورها زیسته و یا دوران تحصیل خود را در دانشگاه های بین المللی آنها سپری کرده اند. در همین راستا در ادامه به مهم ترین تفاوت های تحصیل در سیستم دانشگاهی دو کشور هلند و آمریکا اشاره خواهیم کرد:

  • مسکن

 

مسکن تقریباً بزرگترین تفاوت بین سیستم دانشگاهی هلند و آمریکا است. دانشگاه های آمریکا با زندگی خوابگاهی تعریف می شوند. بدین شکل که دانشجویان عمدتا در خوابگاه های دانشجویی سکونت دارند. در حالی که در هلند، فضای زندگی و تحصیل شما در بیشتر موارد از هم جدا هستند و دانشجویان عمدتا در خانه ها و یا آپارتمان های دانشجویی سکونت دارند. هر یک از این سیستم ها، جوانب مثبت و منفی خود را دارند و ممکن است برخی دانشجویان یکی را بر دیگری ترجیح دهند.

از جمله مزایای زندگی خوابگاهی در این است که بلافاصله دانشجویان را به هم متصل می کند و نگرانی ها در خصوص صورتحساب آب و برق و … و تهیه غذا و خرید از فروشگاه های مواد غذایی را از بین می برد. به دلیل این مزایا، اتاق ها اغلب گران قیمت هستند و برنامه های غذایی (که معمولاً مورد نیاز است) می تواند موجب هزینه ی بالاتری برای اجاره ی خوابگاه شود.

در هلند، یک اتاق یا آپارتمان اجاره می کنید. در این شرایط شما لزوماً با دانشجویان دیگر زندگی نخواهید کرد و در نتیجه تفاوت زیادی با شرایط زندگی خوابگاهی خواهید داشت. البته در نظر داشته باشید به دلیل تعداد بالای دانشجویان بین المللی در هلند، پیدا کردن اسکان می تواند دشوار باشد.

با زندگی در یک آپارتمان مسئولیت های بیشتری بر عهده خواهید گرفت. بیشتر به خرید در فروشگاه های مواد غذایی که ارزان تر از وعده های غذایی در خوابگاه خواهد بود، می پردازید و این قبیل فعالیت ها به شما کمک می کند تا نه تنها در فضای دانشگاهی، بلکه بیشتر در جامعه ادغام شوید. در ایالات متحده، زندگی دانشجویی به دلیل تمایل بیشتر برای انتخاب خوابگاه دانشجویی ساده تر است؛ در حالی که در هلند شما با وجود تمام مزایا و استرس های موجود، مستقل تر زندگی خواهید کرد.

  • درجه ی بین المللی بودن

به طور کلی درصد بیشتر جمعیت دانشجویی در دانشگاه های ایالات متحده را دانشجویان آمریکایی تشکیل می دهند. اگرچه همواره دانشجویان بین المللی وجود دارند و بسیاری از سازمانها و انجمن های دانشجویی رویدادهایی برای ارتباط آسان تر و هر چه بیشتر دانشجویان بین المللی با سایر دانشجویان و مردم عادی برگزار می کنند. در هلند، شرایط دقیقا برعکس است. به طوری که بیشتر جمعیت دانشگاه ها را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. این مسئله تجربه ی بسیار جالبی خواهد بود؛ زیرا خواهید توانست با بسیاری از مردم جهان آشنا شوید و درباره فرهنگهای مختلف بیاموزید.

  • سفر

 

به دلیل مسافت کوتاه بین شهرهای هلند، سفر در این کشور آسان است. علاوه بر این بلیط قطارها نسبتاً ارزان هستند و از این طریق خواهید توانست هزینه های سفر را کاهش دهد. حتی برخی از این قطارها دارای وای فای رایگان هستند. بنابراین شما می توانید در هنگام سفر کردن به راحتی کار کنید و درعین حال از سفر خود لذت ببرید. دوچرخه سواری نیز در بین مردمان هلندی رایج است و شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی با داشتن یک دوچرخه، به دلیل مسافت کوتاه بین شهرها خواهید توانست در سراسر کشور سفر کنید. در روزهای آخر هفته نیز از طریق قطار، اتوبوس و یا هواپیما می توانید به شهرهای زیبای اروپا سفر کنید و از جاذبه های گردشگری آن لذت ببرید. به یاد داشته باشید به هنگام تحصیل در هلند در اروپا نیز تحصیل می کنید. پس این فرصت را از دست ندهید.

ایالات متحده نیز مکانهای دیدنی و زیبای زیادی برای بازدید دارد. هرچند فاصله بین شهرها بسیار طولانی تر و اختلاف ساعت برخی از شهرها با یکدیگر نیز زیاد است. با این حال به دلیل رقابت بیشتر شرکت های هواپیمایی در این کشور، بلیط هواپیما مناسب تر است. با این حال هزینه های سفر در مقایسه با هلند بسیار بیشتر خواهد بود. گزینه جالب دیگر برای سفر در ایالات متحده می تواند سفر جاده ای باشد. البته در این صورت به اتومبیل و گواهینامه رانندگی نیاز خواهید داشت. هر چند ممکن است رانندگی با مسافت های طولانی برای برخی چندان جالب توجه نباشد.

  • شهریه!

در صورتی که شما شهروند ایالات متحده باشید، شهریه بسیار کمتری برای دانشگاه های خصوصی خواهید پرداخت؛ اما به عنوان یک دانشجوی بین المللی بایستی شهریه بالاتری بپردازید. اما امکان بهره بردن از بورسیه های مختلف دانشگاه های خصوصی نیز برای شما فراهم است. در مقابل دانشگاه های دولتی ایالات متحده اگرچه شهریه پایین تری دارند ولی بورسیه های تحصیلی زیادی ارائه نمی دهند.

در مقایسه با ایالات متحده، دانشگاه های هلند شهریه بسیار کمتری دارند. علاوه بر این بورسیه های تحصیلی زیادی وجود دارد که دانشجویان بین المللی می توانند از آنها بهره مند شوند که برخی از آنها تمام یا بخشی از شهریه انشگاه را پوشش می دهند. حتی بعضی از این بورسیه ها به تأمین هزینه های زندگی شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی کمک خواهند کرد. کارشناسان موسسه ی اسپید آروین می توانند در یافتن بورسیه تحصیلی مناسب و اقدامات لازم در این زمینه به شما مشاوره های تخصصی ارائه دهند تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

  • رویکرد یادگیری

 

به طور کلی رویکرد تحصیلی در دانشگاه های آمریکا بیشتر روی نمرات تمرکز دارد. همه چیز دارای درجه می باشد و در بسیاری از کلاس ها تکالیف زیادی برای انجام وجود دارد. همواره دانشجویان می خواهند بدانند چه سوالاتی در آزمون هاست و در تلاش برای کسب نمره ی بالاتر هستند. در حالیکه شما در دانشگاه های هلند شرایط متفاوتی را تجربه خواهید کرد. در این کشور تاکید بسیار کمتری بر کسب نمره ی بالاتر وجود دارد. البته به این معنا نیست که دانشجویان مورد ارزیابی قرار نمی گیرند. بلکه تمرکز اصلی بر یادگیری و تشویق برای اکتشاف موضوعات مختلف است.

مباحثی که در بالا ذکر شد، قابل توجه ترین تفاوت های تحصیل بین سیستم دانشگاهی کشورهای هلند و آمریکا است. اگر در مورد تحصیل در هلند یا ایالات متحده سؤالی دارید و یا می خواهید برای تحصیل در دانشگاه های این کشورها اقدام کنید، می توانید از مشاورین استادی پلن کمک بگیرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *