سیستم بانکداری و نقل و انتقال پول در کانادا

 

کانادا عضو صندوق بین المللی پول ، یکی از پیشرفته ترین نظام های بانکی در دنیا را دارا می باشد و سامانهٔ بانکداری در کانادا به‌طور گسترده یکی از امن‌ترین سامانه‌های بانکی جهان تلقی می‌شود.
مجموعهٔ سامانهٔ بانکداری کانادا در شش سال گذشته رتبهٔ سالم‌ترین، استوارترین، دقیق‌ترین و بی‌عیب‌ترین سامانهٔ بانکداری جهان را طبق گزارش‌های مجمع جهانی اقتصاد به دست آورده‌است. در ادامه به شرح سیستم بانکداری و نقل و انتقال پول در کانادا می پردازیم:

 

نحوه انتقال پول برای ایرانیان کانادا🇮🇷🇨🇦

حضور پر رنگ صرافی های ایرانی در شهرهای بزرگ و مهم کانادا از جمله تورنتو ، ونکوور ، مونترال و سایر شهرها انتقال پول را به امری بسیار آسان تبدیل کرده است به طوری که صرافی های ایرانی با کارمزدی رقابتی و طی زمان کمتر از چند ساعت جا به جایی پول بین حساب های بانک های ایرانی و کانادایی را ممکن می سازند

افتتاح حساب در کانادا

 

میتوان گفت اکثر بانک های معتبر دنیا در کانادا فعالیت می کنند و مشغول خدمات رسانی به مشتریان هستند . اما چه کسانی می توانند در این بانک ها حساب باز کنند ؟

تمامی کسانی دارای ویزای معتبر می باشند و به طور قانونی وارد خاک کانادا شده اند می توانند حساب بانکی داشته داشته باشند ، دانشجویان و حتی کسانی که با ویزای توریستی به کانادا آمده اند نیز  می توانند در بانک های کانادا حساب باز کنند و از خدمات این بانک ها از جمله : کارت بانکی (Debit card) و کارت اعتباری ( Credit card) ، انتقال پول بین بانکی و بین المللی (سوئیفت) ، بانکداری اینترنتی و در بعضی موارد وام بانکی و … بهره مند شوند. این در حالیست که برخی کشور ها از جمله کشور های اروپایی قوانین سفت و سختی را برای باز کردن حساب برای ایرانیان در نظر گرفتنه اند و باز کردن حساب برای دانشجویان ایرانی یکی از چالش های پیچیده بدو ورود به حساب می رود.

 

بانک های کانادا

 

در کانادا بانک های زیادی فعالیت می کنند. این بانک ها اغلب بانک های داخلی این کشور هستند ولی تعداد زیادی از بانک های خارجی نیز در این کشور فعال هستند. در میان بانک های موجود در کانادا پنج بانک معروف به Big Five بخش قابل توجهی از ثروت و مبادلات اقتصادی این کشور را در دست دارند. این بانک ها به شرح زیر هستند.

  • Royal Bank of Canada (RBC)
  • Toronto-Dominion Bank (TD)
  • Bank of Nova Scotia (Scotiabank)
  • Bank of Montreal (BMO)
  • Canadian Imperial Bank of Commerce (CIBC)

در حال حاضر همه بانک های فوق در داخل کشور کانادا ثبت شده اند و فعالیت می کنند. بانک های فوق تنها بانک های معتبر کانادا نیستند، بلکه از نظر حجم تبادلات در سطح بالاتری قرار دارند و بدیهی است که بیشتر مردم متمایل به مراجعه و استفاده از خدمات این بانک ها هستند. علاوه بر بانک های فوق می توان به بانک های زیر به عنوان چهار بانک بسیار فعال و بزرگ کانادا اشاره کرد:

  1. National Bank of Canada
  2. HSBC Bank Canada
  3. Canadian Western Bank
  4. Laurentian Bank of Canada

علاوه بر بانک ها، مؤسسات مالی دیگری نیز خدمات مالی و حتی حساب بانکی ارائه می کنند. برای مثال می توان به Credit Unions اشاره کرد که صندوق های تعاونی پول هستند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *