مقررات بیومتریک کانادا یا انگشت نگاری برای ویزای کانادا

 

اثر انگشت و عکس، که به بیومتریک معروف است به منظور تشخیص هویت متقاضیان الزامی می باشند. این الزام در ۳۱ دسامبر ۲۰۱۸، برای آسیا، آسیا – اقیانوسیه و قاره آمریکا اجرا شده است, در این مقاله به بررسی مقررات بیومتریک کانادا یا انگشت نگاری برای ویزای کانادا می پردازیم.

سایت رسمی سفارت کانادا با تاکید بر این نکته که متقاضیان ویزای دائم کانادا صرف نظر از مدت زمان سپری شده از درخواست قبلی خود، در هر نوبت درخواست ویزای دائم کانادا می‌بایست به دفاتر بیومتریک سفارت کانادا مراجعه کنند، براساس شرایط جدید: انگشت نگاری متقاضیان ویزای کانادا،  تا ۱۰ سال در فایل شخصی متقاضی باقی مانده و دارای اعتبار خواهد بود و در صورت ریجکتی و یا درخواست مجدد نیاز به انگشت نگاری مجدد نخواهند داشت.

این موضوع می‌تواند خبری خوش برای متقاضیان ویزای مولتی کانادا (ویزای ۵ ساله کانادا) باشد. اگرچه ویزای مولتی کانادا فاقد زمان است ولی بدلیل اعتبار ۵ ساله پاسپورت ایرانی، ویزای مولتیپل کانادا برای ایرانیان نهایتا ۵ سال اعتبار داشت و فرد پس از پایان اعتبار پاسپورت خود می‌بایست بار دیگر برای دریافت ویزای مولتی کانادا بدون نیاز به انگشت نگاری مجدد اقدام نموده. علاوه بر این به دلیل تعطیلی سفارت کانادا در تهران، متقاضیان انواع ویزای کانادا می‌بایست برای انگشت نگاری به یکی از دفاتر بیومتریک کانادا در خارج از کشور سفر کنند.

هر کسی که به صورت آنلاین یا ایمیل (پست الکترونیکی) تقاضای خود را تقدیم می کند، باید یک نامه دستورالعمل بیومتریک از اداره مهاجرت کانادا دریافت کند و یک نسخه از آن را پرینت کند و به نزدیکترین VAC ارائه نماید.

مسافرانی که از کشورهای معاف از ویزا به عنوان توریست تحت مجوز معتبر مسافرتی الکترونیکی (ETA) به کانادا سفر می کنند، نیازی به ارائه بیومتریک ندارند. دولت کانادا می گوید مجموعه بیومتریک، کار رسیدگی به درخواست های ویزا را تسهیل می بخشد و ورود مسافران کم خطر به کانادا را آسان می کند.

تمام مسافرین بین ۱۴ تا ۷۹ سال به جز دارندگان پاسپورت کانادایی یا افراد مقیم در کانادا و به جز در موارد پناهندگی که برای آنها محدودیت بالای سن وجود ندارد، باید اطلاعات بیومتریک خود را ارائه نمایند.

 

برای مطالعه مقاله آموزش اخذ ویزای کانادا کلیک نمایید.

 

هزینه انگشت نگاری کانادا

 

فرایند ارائه اطلاعات بیومتریک فقط چند دقیقه طول می کشد و هزینه ی آن برای هر نفر ۸۵ دلار کانادا و برای یک خانواده ۱۷۰ دلار کانادا می باشد.

بیومتریک در هر دو مرحله تقدیم هم تقاضای ویزا و هم ورود به کانادا استفاده می شود. این تکنولوژی به افسران  ویزا این امکان را می دهد تا محکومیت های کیفری یا نقض قوانین مهاجرت کانادا را بررسی نمایند. بیومتریک مسافر برای تشخص هویت مسافر برای ورود به کانادا نیز استفاده می شود.

 

هشت فرودگاه اصلی کانادا، کیوسک های بازرسی اولیه در اختیار خواهند داشت که در آن صحت اثر انگشت و عکس ها تایید می شوند و مسافران می توانند در حین بررسی، اطلاعات خود را ارائه دهند. احراز صحت اثر انگشت که توسط افسران خدمات مرزی کانادا (CBSA) در سایر فرودگاههای کانادا و در مرزهای ورودی زمینی، انجام می شود به صورت اختیاری خواهد بود.

سفارت کانادا همچنین چندی پیش با اعلامیه‌ای در خصوص ویزای مولتی کانادا، افسران مهاجرت خود را ترغیب کرده بود اعتبار ویزای توریستی کانادا را تا حداکثر اعتبار پاسپورت متقاضی صادر کنند. تا پیش از این در برخی موارد، افسر مهاجرت بنابر تشخیص خود ویزای مولتیپل کانادا را مدت دار و بدون در نظر گرفتن اعتبار پاسپورت متقاضی صادر می‌کرده‌است. برای مثال اگر پاسپورت متقاضی ۴ سال اعتبار داشت، ویزای مولتی وی ۳ ساله یا کمتر صادر می‌شد. اگرچه سفارت کانادا چند عامل را برای این موضوع اعلام کرده اما در حقیقت این افسر مهاجرت و مسئول رسیدگی به پرونده بوده است که بنا بر ملاحضاتی، چنین تصمیمی می‌گرفته است.

بنظر می رسد سفارت کانادا با توجه به سیاست‌های کلان این کشور در امر مهاجرت و همچنین نیاز مبرم کانادا برای پذیرش مهاجر، با صدور چنین بیاینه‌هایی درصدد تسهیل روند اخذ ویزای کانادا و همچنین ترغیب بیشتر نیروی جوان و متخصص برای مهاجرت به این کشور باشد.

 

 

نکات مهم در مورد انگشت نگاری برای ویزای کانادا

 

متقاضی تنها ۳۰ روز فرصت دارد نسبت به انگشت نگاری یا بیومتریک کانادا اقدام نماید و درصورت عدم مراجعه متقاضی، پرونده کنسل و در نهایت مردود اعلام خواهد شد.

  • تمام افراد پرونده (همسر و یا پدر و مادر) می‌بایست همزمان برای انگشت نگاری اقدام نمایند.
  • اگر خالکوبی روی دست و صورت خود دارید قبل از انگشت نگاری آنها را پاک کنید.
  • برای انگشت نگاری نیاز نیست مدارک پرونده را به همراه داشته باشید و نامه انگشت نگاری و پاسپورت به تنهایی کفایت می‌کند.
  • برای انگشت نگاری سفارت کانادا نیاز به وقت قبلی نیست و متقاضی در هر زمان (یک بازه ۳۰ روزه) می‌تواند برای بیومتریک کانادا اقدام نماید.

 

دفاتر انگشت نگاری برای ویزای کانادا

 

  • دفتر انگشت نگاری برای ویزای کانادا در استانبول و آنکارا
  • دفتر انگشت نگاری برای ویزای کانادا در تفلیس – گرجستان
  • دفتر انگشت نگاری برای ویزای کانادا در ارمنستان
  • دفتر انگشت نگاری برای ویزای کانادا در باکو
  • دفتر انگشت نگاری برای ویزای کانادا در دبی

لازم به ذکر است, برای انجام انگشت نگاری حتما قبل از خرید بلیط و هماهنگی سفر, روزهای تعطیل, مرکز مدنظر را بررسی نمایید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

۱۰ دیدگاه

  • سلام ،
    ممنون بابت اطلاعاتی که قرار دادید، من تازه یک هفته درخواست دادم ، برای خودم و همسرم ، این نامه بیومتریک کی میاد؟!

    و اینکه الان چقدر زمان میبره تا جواب نهایی رو بدن ؟!

    سپاس

    • عرض ادب و احترام

      در حال حاضر زمان تقریبی بررسی پرونده های ویزای دانشجویی , متقاضیان ایرانی ۵ هفته می باشد, که براساس این زمان بندی نتیجه را اعلام می کنند, متاسفانه زمان دقیقی برای اعلام نتیجه نهایی وجود ندارد, و زمان بررسی در هر پرونده متفاوته می باشد.

      برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران استادی پلن تماس بگیرد , و یا در ادامه این کامنت , سوال تان را ارسال کنید.

      موفق باشید

  • با سلام
    با تشکر از مطلب کامل و مفیدتون.در درجه ی اول می خواستم بپرسم چطور باید نامه ی دستورالعمل بیومتریک از اداره مهاجرت کانادا را دریافت کنم و اینکه آیا این نامه برای هر فرد منحصر به فرد هست یا خیر؟
    و همچنین در صورتی که زمان پرونده ی انگشت نگاری منقضی شده و مردود اعلام شود آیا بایستی تمامی مراحل مجددا از ابتدا تکرار شود؟

    • عرض ادب و احترام

      پس از نهایی کردن پروسه ویزا و پرداخت هزینه بررسی مدارک و همچنین هزینه انگشت نگاری , پس از گذشت ۲۴ ساعت متوسط , برگه دستورالعمل انگشت نگاری با جزئیات برای شما ارسال می گردد, که دقت داشته باشید تنها ۳۰ روز مهلت دارید.

      موفق باشید

    • عرض ادب

      پس از انجام انگشت نگاری تاییدیه ای در خصوص تایید انگشت نگاری برای شما صادر می گردد.

      موفق باشید

  • با سلام
    من یکبار برای ویزای توریستی کانادا اقدام کردم و ریجکت شدم میخاستم دوباره اقدام کنم ولی نه با مدارک قبلی به نظر شما ارایه ی مدارک دیگر باعث ریجکت شدن میشود؟

    • سلام

      خودتون اقدام کردید؟ یا شخص دیگر ؟ چون در صورت اطلاع نداشتن از محتوای اطلاعات ارسال شده , و تغییر دادن آن بصورت کلی, پرونده دچار مشکل خواهد شد. ولی در صورتی که خودتان اقدام کردید و یا شخص دیگر اطلاعات تان را به شما ارائه کرده . در صورتی که تمایل به اقدام مجدد دارید!؟ می توانید پرونده را مجدد براساس شرایط خودتان و ویزا ارسال نمایید, و با وجود اعتبار انگشت نگاری , نیاز به انجام مجدد انگشت نگاری نیست.

      »موفق باشید

      پاسخ به ایمیل شما ارسال می شود.

  • سلام
    من برای ویزا تحصیلی اقدام کردم نامه بایومتریک من همون روز اومد ولی برای همسرم ۱۲ روزه نیومده.باید چکار کنم؟ اگر تا سی روز نیاد باید چکار کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *