دلایل تحصیل در کانادا

 

چرا دانشجویان از سراسر دنیا کانادا را برای تحصیل انتخاب میکنند؟

 

آمار جدید نشان دهنده افزایش چشم گیر ورود دانشجویان بین المللی در دانشگاه های کانادا در سال تحصیلی ۲۰۱۸ است, در این مقاله به بررسی دلایل تحصیل در کانادا می پردازیم.
کانادا در لیست ۱۰ کشور برتر دنیا برای تحصیل قرار دارد که همواره دانشجویان زیادی از سراسر دنیا را به خود جذب میکند. در بین سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۶ تعداد ویزاهای تحصیلی حدودا دو برابر شده است. تعداد ویزاهای تحصیلی در سال ۲۰۰۸  تعداد ۱۲۸.۴۱۱ بوده در سال ۲۰۱۶ به ۲۶۷.۷۸۰ رسیده است.

سالانه حدودا ۱۵۰۰۰۰ دانشجوی جدید وارد کانادا می‌شوند. همچنین کانادا جز ۷ کشور صنعتی دنیا بیشترین سرمایه‌گذاری را برای آموزش دارد و همین امر زندگی و تحصیل دانشجویی را در کانادا مساعد می‌کند.

 

احمد حسن، وزیر مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا معتقد است که کشور کانادا در بین کشورهای برتر دنیا برای تحصیل و زندگی قرار دارد. همچنین وزیر مهاجرت کانادا همچنین اعلام کرده است که دانشجویان بین‌المللی به رشد اقتصادی کانادا کمک شایانی کرده‌اند. جالب است بدانید که دانشجویان بین المللی، میلیاردها دلار به اقتصاد این کشور کمک کرده‌اند و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

اینکه دانشجویان چه کشوری را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در این مطلب دلایل تحصیل در کانادا را برای شما شرح می‌دهیم.

 

کیفیت بالای سیستم آموزشی کانادا

 

دانشگاه های کانادا از کیفیت بالایی برخوردارند. به طوریکه بر اساس رتیه بندی دانشگاههای برتر دنیا(QS) در سال ۲۰۱۹، سه دانشگاه تورنتو با رتبه ۲۸ و دانشگاه مک‌گیل با رتبه ۳۳ و دانشگاه بریتیش کلمبیا با رتبه ۴۷ جز ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار دارند. البته اکثر دانشگاههای کانادا از کیفیت بالایی برخوردارند و حتی مدارس این کشور هم از کیفیت بالای آموزشی برخوردارند. این کیفیت بالای سیستم آموزشی باعث می‌شود که فارغ‌التحصیلان دانشگاههای کانادا بعد از اتمام تحصیلشان به راحتی در هر کشوری میتوانند شروع به کار کنند.

هزینه تحصیل پایین دانشگاههای کانادا

 

دانشگاههای کانادا به نسبت کشورهایی مثل آمریکا، انگلیس و استرالیا هزینه کمتری دارد و با دانشگاههای این کشورها برابری می‌کند. البته امکان گرفتن بورسیه تحصیلی در خیلی از دانشگاههای کانادا وجود دارد. یک مورد دیگر هم اینکه امکان گرفتن بورسیه تحصیلی در مقطع فوق‌لیسانس در کشور کانادا نسبت به انگلیس و آمریکا و استرالیا بیشتر است.

همچنین اکثر دانشگاههای کانادا در مقطع دکتری بورسیه تحصیلی ارائه میدهند و دانشجویان میتوانند از این بورسیه تحصیلی که هزینه تحصیل و زندگی آنها را پوشش میدهد، استفاده کنند.

برای اینکه رزومه شما برای دریافت بورسیه تحصیلی مورد بررسی قرار بگیرد، میتوانید با مشاوران Study Plan تماس بگیرید.

 

هزینه پایین زندگی در کانادا

 

هزینه زندگی در کانادا نسبت به آمریکا، انگلیس و استرالیا پایین‌تر است. هزینه خورد و خوراک در کانادا هم خیلی پایینتر از کشورهای دیگر است. این هزینه پایین برای دانشجویان خیلی مناسب است. البته مورد دیگر هم این است که این هزینه زندگی با کار دانشجویی پاره‌وقت هم قابل جبران است.

اجازه کار همزمان با تحصیل برای دانشجویان در کانادا

 

دانشجویانی که برای ادامه تحصیل دانشگاههای کانادا را انتخاب می‌کنند، می‌توانند ۲۰ تا ۳۰ ساعت در هفته کار کنند. این میزان کار معمولا هزینه زندگی دانشجویان را پوشش می‌دهد و باعث میشود که دانشجویان بدون دغدغه تحصیلشان را ادامه بدهند و نگران هزینه‌های زندگی خودشان نباشند. در بعضی از کشورهای اروپایی هم اجازه کار داده می‌شود ولی متاسفانه در تعدادی از کشورهای اروپایی کار مورد نظر وجود ندارد. ولی در کانادا به علت وجود کار برای افراد، امکان پیدا کردن کار برای دانشجویان وجود دارد.

 

امکان دریافت ویزای کار تمام وقت برای همسر فرد متقاضی تحصیل در کانادا

 

این یکی از مزایایی است که دانشجویان می‌توانند از آن استفاده کنند و قطعا در انتخاب دانشجویان برای ادامه تحصیل در این کشور از اهمیت زیادی برخوردار است. این ویزا به همسر دانشجو اجازه می‌دهد که بتواند به صورت تمام وقت کار کند و نیاز به دریافت نامه اجازه کار از وزارت کار کانادا را ندارد.

 

تحصیل رایگان فرزندان در کانادا

 

اگر شما به عنوان دانشجو در کانادا ادامه تحصیل بدهید، فرزندان شما میتوانند در مدارس دولتی کانادا ادامه تحصیل بدهند و از تحصیل رایگان در این مدارس استفاده کنند. این تحصیل رایگان برای دانشجویان میتواند اهمیت زیادی داشته باشد و امکانی است که در انتخاب دانشجویان تاثیر فراوانی می‌تواند داشته باشد. در کشورهای دیگر تحصیل رایگان برای فرزندان دانشجویان در نظر گرفته نمی‌شود ولی در کانادا از  این مزیت میتوان استفاده کرد.

 

امنیت بالای کانادا

 

کشور کانادا از نظر امنیت به نسبت آمریکا بهتر است. البته این امنیت فقط به فضای جامعه ختم نمی‌شود بلکه در کل جامعه میتوان آن را دید. معمولا مشکل خیلی خاصی برای دانشجویان خارجی وجود ندارد و مشکلات نژادپرستی که در بعضی از کشورها وجود دارد را در کانادا مشاهده نمی‌کنید و این به علت این است که کشور کانادا مهاجرپذیر است و همین از مزایای دیگر این کشور است.

 

امکان راحت مهاجرت

 

چون این کشور فعلا به دنبال مهاجران است و آنها را قبول میکند، عملا کسانی هم که از دانشگاههای این کشور فارغ‌التحصیل میشوند، در اولویت قرار میگیرند و امکان اینکه بتوانند اقامت این کشور را دریافت کنند افزایش می‌یابد.

هم امکان مهاجرت به کانادا راحت‌تر از خیلی از کشورها است و هم امکان ماندن در این کشور راحت‌تر از دیگر کشورها می‌باشد.

 

مدرک تحصیلی معتبر

 

مدارک دانشگاههای کانادا مورد تایید  اکثر کشورهای دیگر می‌باشد. به همین علت دانشجویان از کشورهای مختلف اروپایی و آمریکا و انگلیس وارد کشور کانادا می‌شوند تا بتوانند از امکانات دانشگاههای این کشور استفاده کند.

دانشگاه های کانادا در کشورهای دیگر مورد تایید است.حدودا ۱۷ دانشگاه از دانشگاه های کانادا در لیست وزارت علوم ایران جز دانشگاههای ممتاز می‌باشند که این نشان از کیفیت بالای این دانشگاهها دارد.

 

آموزش زبان در سطح حرفه‌ای

 

به علت اینکه دانشگاههای کانادا به زبان انگلیسی و در بعضی از دانشگاهها تدریس به زبان فرانسوی انجام می‌شود، دانشجویان با تحصیل در دانشگاه های کانادا میتوانند سطح زبان خود را افزایش دهند. همچنین چون در خود این کشور زبان رسمی انگلیسی و در بعضی استانها فرانسوی می‌باشد، معمولا در کوتاه مدت میتوان سطح زبان خود را بالا ببرید فرهنگ آنها را راحتتر آموزش دید.

برای اینکه ببینید برای هر مقطع تحصیلی نیاز به چه سطح زبانی دارید می‌توانید با مشاوران Study Plan تماس بگیرید.

 

محیط جذاب دانشجویی

 

کشور کانادا به علت آنکه دانشجویان زیادی را از کشورهای مختلف جذب کرده است، محیط فوق‌العاده‌ای را از فرهنگهای مختلف کنار یکدیگر قرار داده است. همین باعث می‌شود دانشجویان از این محیط متفاوت لذت ببرند و درباره آنها اطلاعات جدیدی کسب کنند. همچنین زندگی دانشجویی در این کشور شرایط خوبی دارد و سبک زندگی دانشجویی در کانادا به خوبی تعریف شده است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *