مسکن دانشجویی در هلند

 

دانشجویان از سراسر دنیا برای تحصیل به هلند می آیند. وقتی صحبت از دانشگاه های بین المللی می شود، دانشگاه های هلند از رتبه بالایی برخوردار هستند. یکی از دلایل این امر، دوره های تحصیلی مختلفی است که دانشگاه های هلندی به زبان انگلیسی ارائه می دهند. به همین دلیل در هلند تقاضای زیادی برای مسکن دانشجویی وجود دارد و یافتن یک مکان مناسب می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. در این مقاله به بررسی انواع مسکن دانشجویی در هلند خواهیم پرداخت تا راهنمایی برای انتخاب مسکن مناسب باشد:

انواع مسکن دانشجویی در هلند

 

دانشجویان می توانند در اقامتگاه های مختلفی اقامت داشته باشند. آنها می توانند زندگی در یک خانه دانشجویی یا تنها یک تخت را انتخاب کنند که این یک کار بسیار معمول در بین دانشجویان بین المللی است. با این حال، دانشجویان هلندی به طور کلی در اقامتگاه های موجود در محوطه ی دانشگاه (خوابگاه های دانشجویی) زندگی نمی کنند.

  • خانه دانشجویی در هلند

     

اکثریت دانشجویان بین المللی در صورتی که از بودجه ی مناسبی برخوردار باشند، می توانند در خانه های دانشجویی زندگی کنند. این خانه ها دارای مالکیت خصوصی هستند و برای میزبانی سه تا شش دانشجو طراحی شده اند. زندگی با غریبه ها و پیروی از قوانین خانه ممکن است در ابتدا دشوار باشد، اما تقریباً همه با گذشت زمان با شرایط سازگار خواهند شد.

  • آپارتمان دانشجویی در هلند

آپارتمان های دانشجویی دارای اتاق های خصوصی و امکانات مشترک اتاق نشیمن، آشپزخانه، حمام و غیره هستند. این آپارتمان ها کمی ارزان تر از خانه های دانشجویی هستند اما معمولاً میزبان هشت تا ۱۲ مستاجر هستند. تعداد نفرات بیشتر با سلیقه های متفاوت ممکن است شرایط سازگاری را سخت تر کند ولی در صورتی که از آشنایی با افراد جدید لذت می برید، آپارتمان های دانشجویی انتخاب خوبی برای شماست!

  • خوابگاه دانشگاهی در هلند

     

اکثر دانشگاه های هلند، خوابگاه هایی به شکل آپارتمان های دانشجویی و یا خانه های دانشجویی از طریق دفاتر مسکن یا سایر سازمان های مسکن ارائه می دهند. قیمت و تسهیلات خوابگاه های دانشجویی که در مالکیت دانشگاه هستند برابر با آپارتمان/ خانه های دانشجویی با مالکیت خصوصی نیست، اما خوابگاه دانشجویی که بیشتر مورد توجه دانشجویان بین المللی تازه وارد به هلند نیز هست، فرصتی را برای دیدار با دانشجویان بین المللی دیگر فراهم می کند و از این طریق به سرعت خواهید توانست دایره اجتماعی خود را گسترش دهید.

 

چگونه در هلند مسکن دانشجویی پیدا کنیم؟

 

به دلیل تعداد زیاد دانشجویان بین المللی و کمبود چشمگیر مسکن دانشجویی در هلند، دانشجویان بین المللی باید در سریع ترین زمان ممکن برای تقاضای خانه دانشجویی/ آپارتمان دانشجویی/ خوابگاه دانشجویی اقدام کنند. در اینجا چند نکته در مورد نحوه یافتن اقامتگاه دانشجویی در هلند بیان می کنیم:

  • شرکت های مسکن دانشجویی در هلند

بسیاری از بنگاه های مسکن در هلند وجود دارند که پذیرای دانشجویان هستند. وقتی در یکی از این بنگاه ها ثبت نام می کنید، معمولاً بایستی هزینه ای پرداخت کنید. همچنین با توجه به تعداد زیاد متقاضیان و محدود بودن خانه های در دسترس، شما در لیست انتظار قرار خواهید گرفت. بنابراین لازم است که به موقع ثبت نام کنید. باید بدانید که نمی توانید پیش از سفر به هلند از طریق بنگاه های املاک اتاق ها را رزرو کنید و بعد از مدتی به هلند سفر کنید. بلکه برای این منظور باید در هلند باشید. بزرگترین بنگاه های مسکن دانشجویی در هلند عبارتند از:

  • SSH
  • DUWO

 

  • آژانس های مسکن اجاره ای در هلند 

گزینه دیگر برای دریافت اقامتگاه دانشجویی در هلند، استفاده از آژانس های مسکن اجاره ای در هلند است؛ زیرا بسیاری از آنها دارای تعداد زیادی خانه با شرایط و امکانات مختلف برای دانشجویان هستند. به این منظور شما بایستی به این آژانس ها مراجعه کنید و با در نظر گرفتن شرایط مورد نظر خود و گزینه های موجود، خانه ای متناسب با شرایطتان انتخاب کنید. با این حال هنگامی که از طریق آژانس های اجاره مسکن در هلند اقدام می کنید، ممکن است مجبور شوید هزینه ای بپردازید.

  • اینترنت و رسانه های اجتماعی 

اینترنت می تواند کمک بزرگی برای یافتن خانه یا اتاق باشد. فراموش نکنید که در جستجوی خانه دانشجویی، حتما رسانه های اجتماعی را بررسی کنید؛ زیرا ممکن است شخصی در شبکه های اجتماعی به دنبال هم اتاقی باشید! البته در این موارد ممکن است اعتماد کردن اندکی دشوار باشد. اما اگر فردی اهل ریسک هستید، این امر می تواند گزینه ی خوبی برای شما باشد.

  • اقامت کوتاه مدت دانشجویی در هلند

     

اگر قصد دارید فقط برای مدت کوتاهی در هلند تحصیل کنید، می توانید اقامتگاه های کوتاه مدت دانشجویی را در نظر بگیرید. در این شرایط برخی هتل ها یا هاستل ها می توانند گزینه های خوبی برای شما باشند. هتل هایی برای اقامت کوتاه مدت که اتاق های مبله و کاملا راحتی ارائه می دهند و یا هاستل ها که می توانید اتاق خصوصی ولی با فضاهای اشتراکی همچون آشپزخانه، حیاط، سرویس بهداشتی و حمام ها را در اختیار داشته باشید. WiFi رایگان نیز از جمله امکانات خوب این هتل ها و هاستل هاست!

  • انجمن های دانشجویی در هلند

     

برخی از انجمن های دانشجویی، خانه های دانشجویی خود را دارند. شما باید عضو انجمن باشید تا بتوانید در یکی از این خانه ها زندگی کنید. در این شرایط علاوه بر اسکان، مزایای دیگری برای پیوستن به یک انجمن دانشجویی در هلند خواهید داشت. به عنوان مثال هنگامی که به یکی از این انجمن های دانشجویی پیوستید، سریعتر با بسیاری دیگر از دانشجویان (بین المللی) ملاقات خواهید کرد.

نکاتی مهم برای دانشجویان بین المللی:

 

در پایان نکات نهایی آورده شده است:

  • اگر قصد بازدید از یک خانه یا آپارتمان دانشجویی را دارید، سعی کنید یک دوست را با خود همراه کنید. نه فقط برای ایمنی بلکه به این دلیل که همواره دو جفت چشم بهتر از یکی است.
  • هرگز یک قرارداد اجاره نامه را بدون خواندن دقیق بندهای آن امضا نکنید.
  • تا زمانی که قرارداد به شکل کامل منعقد نشده است، پولی پرداخت نکنید. در خصوص پرداخت ها همواره موارد ایمنی را در نظر بگیرید.

برای اقامت در خانه ها/ آپارتمان ها/ خوابگاه های دانشجویی و کسب اطلاعات بیشتر جهت تحصیل و اقامت دانشجویی در هلند می توانید از مشاورین  استادی پلن کمک بگیرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

۲ دیدگاه

  • سلام

    یه سوال داشتم در مورد زمان قرار داد خوابگاه های هلند!
    قرار داده خوابگاه ها چند ماه است؟ بعد اینکه امکان جابجایی بعد از قرار داد وجود داره؟

    پیشاپیش ممنونم از راهنمایی تان

    • عرض ادب

      شما پس از دریافت ویزای تحصیلی نیاز به مسکن (خوابگاه) دارید، که پیشنهاد می کنیم به علت حجم بالای درخواست خوایگاه به موازی پروسه پذیرش به فکر خوابگاه تان باشید.

      بصورت متوسط شروع و پایان قرار داد خوابگاه های هلند در تابستان می باشد.

      در صورت قرارداد بستن با یک خوابگاه در هلند و تمایل به جابجایی! این امکان وجود داره ولی براساس قوانین خوابگاه امکان داره مبلغی از شما کسر کنن.

      ما آماده ارائه مشاوره و یا دریافت قرارداد خوابگاه های هلند هستیم.

      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *